Blog Archive

Tuesday, October 12

sampai SERU!! 10 10 10 BIG DAY~

Assalamualaikum

Allah ciptakan manusia ni berpasang pasangan,lelaki dan perempuan. BUKAN lelaki ngan lelaki atau perempuan ngan perempuan. mintak simpang.huhu. dan juga fitrah manusia untuk mempunyai perasaan terhadap jantina yang berlainan. so,the point is aku nak cter pasal wedding pakcik aku yang bongsu sekali sebenanye. suke no melalut dulu=)

MOHD HAFIZ(adik mak aku) dan isterinya ROSNADIA telah bernikah pada 2 Oktober 2010. tapi kenapa entry aku buat 10 10 2010??? Haa,ni nak bgtau. tyme ni majlis bersanding buat kat rumah pengantin lelaki, sebab sah sah labuat kat rumah pengantin perempuan dulu kan,yang belah perempuan dorang buat 3 Oktober 2010.

yang harunye nak cte,aku balek kelam kabut tyme ni. sebabnye kenduri hari sabtu. aku yang blaja kat terengganu ni haruslah mempunyai masalah kerana hari ahad start lecture.huhu. tapi demi mereka ku gagahkan juge diriku ini untuk pulang ke kampung halaman*wah gitu.

bas aku jumaat malam,mintak tolong kat kak ayi hantarkan ke mpkt (terminal bas KT).hehe.so nice of her. kitorang merempit la petang tu,and to kill the time kitorang g kat SUA RASA kat Pulau Warisan. jalan jalan je,tak beli pe^_^

to make the story short,aku sampai kat kampung tercinta aku yang terletak di YONG PENG,JOHOR pada pukul 6 pagi tetapi dijemput oleh bapaku nak dekat pukul 8 jugak la.sob sobs.sampai je umah atok tak sempat nak tido pown. tukar baju dan tiba2 diberitahu aku kene jadi pengapit. wah,pengalaman baru.yippi! tak tunggu lame aku terus g dapur mintak timun.haha. untuk ape? wat treatment muka sekejap.heee^_^

itu ini itu ini,pengantin bersiap,aku bersiap,and then pengantin bersanding. yang aku rasa macam tak betah je berada di situ kerana akan ada suara suara yang berbunyi:

suara 1 : apis da kawin,yang bongsu kan?

suara 2 : lepas ni sape pulak?

aku : tersenyum membisu.(dalam hati rase nak blah je)

suara 2 : lepas ni ain (aku) la pulak kan. opah (mak abah aku)
pown nak tengok cicit die.
(atok n tokwan belah mak aku da meninggal).

suara 1 : hah,bler lagi? da boleh kawen da tu.

aku : senyum dan dengan secara hormatnya blah dari c2.ahah!

sebab utamanya,aku ni cucu pertama. either belah mak n abah.so aku depress la di situ.hoho.
bagi aku,banyak ag bende yang aku nak buat sebelum menirikan masjid ni. diri ni pown belum betol sangat n tak cukup ilmu ag. jodoh dah ditentukan Tuhan,tup tup jakgi mane tau da sampai seru aku kawen.hehe. ntah sape pulak calon suaminye yek? kene wat istikharah banyak banyak ^_^

ni jela pic yang aku rajin nak upload.ehe.




# budak kecik mulut murai.pok pek pok pek je kejenyer@_@

iniainpunyaluahan:takziah kepada ahli keluarga mangsa tragedi kemalangan yang berlaku
pada 10 Oktober 2010.Al-Fatihah.
jangan terlalu gembira kerana pada akhirnya
kita akan menangis.

sekian~


No comments: