Blog Archive

Wednesday, May 25

bila TAWAR hati


kenapa sebenanye aku buat entry nie.. hmm,ntah. rase perlu kot. persoalannye sekarang,adakah menjadi kesalahan yg sgt besar bler kite da tawar hati ngn seseorang? aku pown bingung+musykil+geram+tak puas hati+etc. kenapa sebenanye boleh rase camtu?

sebenanye ape ape jenis perasaan pown datang dari kite kan,jadi maknenye sekarang kite la yang wujudkan kan perasaan tawar hati tu. eh,tapi macam takene je.

bukan hilang perasaan sayang taw,hilang perasaan cinta. tanpa diminta ia hadir,dan tanpa diminta juga ia pergi.*wah gitu.huhu.

mesti da terbayang same ade aku yang buat hal or the other party kan.hoho. bagi aku tak boleh dengan sewenang wenangnya nak point finger kat dia n kata : "aku jadi macam ni sebab salah kau".
memang sangat la ketidakadilan berlaku di situ. bler cakap pasal relationship ni,da most important thing is honesty after trust, sincerity etc.

masing masing kena berfikir ngan matang,kalo rase tak matang pon cuba la fikir abes masak. betol tak ape yang aku buat ni,kalo aku buat macam ni dia terluka tak. aku rase semua pon setuju membangkang pasangan masing masing curang. bukan setakat rase macam kene panah petir,jantung nak meletup la ape sume,ade sampai da tergolek terguling nak tahan sedey punye pasal.hoho.

penah dengar tak : hati adalah raja bagi jasad, kalo rosak hati rosaklah jasad. ni bukan cter pasal sakit hati means penyakit hati (i.e. kanser hati) oke. maknanye macam kite sendiri yang mengawal perasaan kite tapi jangan lupe yang di atas sana,Dia dah tentukan sape jodoh kita..kan kan kan.... ^_^

kita bukannye superman/woman yang sangat kuat untuk menolak kenyataan yang tertulis untuk kita. kita insan biasa yang lemah,even sekuat mane pown kita nak jadi tapi kite just boleh buat yang termampu untuk mengelakkan diri dari menyakiti dan disakiti.huhu.

cuma nak katakan,berpisah tak bermakna apa je yang terjadi dalam hidup kita same same dulu terputus.tidak. tak senang,takde langsung perasaan senang hati. tapi yela,orang yang keras hati dan ego tinggi selalunya tak akan tunjuk perasaan sebenar dorang kan. jadi rasenye jangan lah fikirkan yang orang yang sifat dorang macam tu langsung tak rase ape bler berpisah.huhu.

yang penting,cari jalan macam mana kita sendiri nak memperbaiki diri kita yang hina ni untuk menjadi orang yang lebih baik day to day. semua yang berlaku punya hikmah disebaliknye. tapi tak jugak nak kate nak serah sumenye pada takdir,kene tengok jugak situasi an. setiap individu tu ade prinsip dan pegangan hidup dia,dan perlu lah kita hormati kan.

jangan jadikan tawar hati tu sebagai jurang antara kita dengan sape sape. doa yang terbaik untuk both party

luahanain:
hidup baik baik ^_^

No comments: